Brev:
Græder og lukker munden i
27. august 2008
Alder:
5 mdr.
Græder og lukker munden i
Kære Helen
TUSIND tak for dine tidligere svar:o)
Jeg er ved at gå til - kan bare ikke få Oskar til at spise... Han lukker munden i og græder når han skal spise grød og mos... Føler næsten det er overgreb når vi skal tvinge skeen ind for at han bare når op på 4 teskefulde...Han har fået fast føde i 4 uger på fredag, og den første uge spiste han helt vildt...
Jeg har prøvet med kartoffelmos med forskellige grøntsager: gulerødder, broccoli, blomkål, ærter...Lavet økologisk majs og boghvedegrød, industrielt fremstillet grød (lidt bedre), kogt pære og jordbærmos osv osv... Jeg ammer ved siden af...
Hvad kan vi gøre for at få Oskar til at trives ved maden...? Han vil kun spise 1-5 teskefulde...
Som jeg tidligere har skrevet har han forstoppelse...Med laktulosehjælp har han afføring hver 4-5 dag i forhold til hver 4-7 dag. Han sover meget uroligt - vi er vågen ca hveranden time hele natten...
04-05,30: vi er vågne med en urolig dreng.
7-8- ammes
9-sover 2-3 timer i barnevogn
11,30- grød og vand af kop (vand af kop er et hit)
13,30 sover 5 kvarter i barnevogn
15-16- har forsøgt bare med frugtmos eller banan - vil intet have. Ammer.
18- kartoffel+grøntsager. Vil ikke!
20,30 ammer og Oskar puttes.
23,30 ammer
1,30 uro
2,30 ammer
3,30 ammer
Ved 5 mdrs undersøgelsen vejede Oskar 7,7 kg og var 74 cm lang...Jeg føler ikke han har taget på de sidste par uger. Han bliver 6 mdr 10 september...
Kan du mon hjælpe lidt på spisningen?
Mange hilsner.