Brev:
Dårlg vane pga. for kort tungebånd?
29. marts 2004
Alder:
1 mdr.
Dårlg vane pga. for kort tungebånd?
Hej!
Jeg har en dejlig søn på 4 uger der for to dage siden blev klippet i tungebåndet, da det var for kort.
Vi har siden første dag i hans liv haft lidt ammeproblemer, men ikke noget der har påvirket hans vægt osv. De sidste mange dage inden han blev klippet, gik det desværre værre og værre med amningen og mine bryster hang i laser da han faktisk "gnavede" i vorterne istedet for at sutte til trods for, at han havde den så langt inde i munden som muligt.
Nu er der dog kun gået et par dage siden "indgrebet" men mit spørgsmål går på om han på den måned der er gået har tillagt sig en dårlig vane, med at gnave så han ikke kan finde ud af at sutte så godt (det er en pinsel at amme). Eller er spædbørn så smarte indrettede at de trods en måned med dårlig vane kan ændre sutteteknik?
Jeg vil nemlig så gerne fortsætte med amningen, hvis det kan lade sig gøre. Jeg prøver at amme i forskellige stillinger for at "aflaste" brysterne lidt.
Som sagt får han det han skal bruge af mælk, det gør bare meget ondt og tager noget længere tid (3 timer har den længste amning varet! Og så er det ligefør han er sulten igen!)
Mange hilsner
Severina