Brev:
Opdragelse, hvad gør jeg?
28. august 2008
Alder:
2 år, 9 mdr.
Opdragelse, hvad gør jeg?
Hej Helen,
Tusind tak for dit forrige svar. Det lettede at høre at børn har en naturlig blufærdighed. :=)
Jeg har lige en spørgsmål mere der drejer sig om vores søn. Han er vidunderlig og meget dejlig at omgås MEN der er et problem. For eksempel i aften da han gik på min bærbare pc. Jeg ser ham i øjnene og siger bestemt at jeg ikke vil have at han går på min computer og at den kan gå i stykker. Lige meget hvilket udtryk jeg putter på så griner han og bliver ved med det han har gang i.
Det irriterer mig grænseløst at han ikke har respekt for det jeg siger når jeg virkelig mener det. Er han måske for lille til at blive irettesat med ord? Min skræk er at opdrage et barn der ikke har respekt for regler og for det der bliver sagt. Hvordan skal man irettesætte en aktiv og glad Emil i Lønneberg type der er næsten 3 år?
Tak for en super god brevkasse :=)
Venlige hilsner Lillian