Brev:
Han vil ikke i bad
26. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Han vil ikke i bad
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg har nu søgt flittigt på siden her efter nogle, der har haft de samme problemer som jeg, men jeg har ikke fundet nogle, og det skyldes nok, at mit problem er ret sjældent.
Min lidt over 3 mdr. søn kan overhovedet ikke lide at komme i bad og hyler, fra han bliver sat derned, til han bliver taget op og tørret af sin far! Han har hylet fra den første gang, han prøvede det og lige siden.
Vi brugte i starten badestol pga. sikkerheden, men jeg ved ikke, om det var en dårlig idé, da han jo ikke oplever vandet på samme måde i den, og vi har derfor de 2 sidste gange badet ham uden. Da vi badede ham i går, holdt jeg ham som sædvanlig i "nøgle-grebet" rundt om hans arm, men jeg kunne næsten ikke holde ham, da han var så hysterisk og hele tiden prøvede at vende sig om af arrigskab. Jeg har læst i et blad, at de anbefalede, man så tog ham til babysvømning, så han kunne opdage vandet på en anden måde, men jeg har det sådan, at jeg ville føle, det var et overgreb på ham, når han bliver så ked af det.
Jeg har spurgt rigtig mange, om deres børn kunne lide at komme i bad, da jeg tænkte, jeg måske kunne få et godt råd, men jeg har endnu ikke stødt på nogen, der ikke kunne lide det.
Tak for en rigtig god brevkasse, som jeg har haft meget glæde af at læse, da jeg for en måneds tid siden havde problemer med at få ham til at sove om aftenen.
Mange venlige hilsner
fra Louise