Svar: Kost og ernæring samt udvikling 8 mdr
29. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Kære Line
Jeg synes det er fint at du fortsætter med flaske om morgenen, da I begge har det rigtig godt med det. Jeg tænker at hvis du nu havde ammet, så have det været naturligt at amme om morgenen, evt i sengen før man stod op, og så have tilbudt øllebrøden efter morgenplejen, og det havde været helt fint, så det synes jeg du skal forsøge.
En plan kunne se sådan her ud:
Morgen: flaske
Formiddag: grød
Frokost: rugbrødhapser med forskelligt pålæg
Eftermiddag: bolle med smør og ost og lidt frugt
Aften: Stykker af grøntsager, kød og fisk (som I spiser)
Sen aften: flaske
Med hensyn til din datters udvikling, så lyder hun til at være godt igang og hun skal nok lære at kravle. Det er helt normalt at barnet først begynder at skubbe sig bagud. Du kan hjælpe hende til at rulle fra ryg mod mave, ved at hjælpe hende med at få fat i sine tær. Når hun ligger på ryggen og med hænderne begynder at gribe i sine fødder, vil hun naturligt trille om på siden og derfra øve sig i at komme videre om på maven.
Mange børn står på tæer i begyndelsen. Hvis de gør det af sig selv er det helt fint, men hvis de gør det fordi de har været placeret i en gåstol er det ikke så godt.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske