Brev:
For meget jern?
29. marts 2004
Alder:
3 mdr.
For meget jern?
Først vil jeg gerne takke for en god og informerende hjemmeside:-)
Min datter på 3½ mdr døjer med at komme af med sin afføring. Hun er født 8 uger for tidligt og får derfor allerede nu dagligt jerntilskud, da amningen ikke kunne fungere, får hun nu fuldt ud modermælkserstatning (Nan h.a. 1).
Da der jo også er tilsat jern i erstatningen, er jeg kommet til at tænke på om al denne jern kan bevirke at hun har svært ved at komme af med afføring? Hun får dagligt laktulose ( 8 ml fordelt og to gange ) + vi "cykler" m.m., og har trods dette kun afføring hver 3. eller 4. dag.
Dette er meget generende for hende, da hun har meget ondt inden. Hendes afføring er ellers normal - tynd, dog er det første der kommer som en hård prop.
Kan det være jernet der gør dette ved hendes mave, eller?
Det skal nævnes at jeg har prøvet med grøn allomin og alm. Nan 1, inden vi efter anbefaling fra sundhedsplejersken nu bruger Nan h.a. 1.
Håber at du kan hjælpe, da jeg er ved at være godt fortvivlet over disse mave-problemer.
På forhånd tak
Susanne