Svar: Forskellige modermælkserstatnings-mærker
2. september 2008
Alder:
12 mdr.
Kære Josefines forældre
Hvis Josefine synes om Babymælk, kan lide smagen og hendes mave fungerer fint på det, så er der ikke nogen problemer i at I skifter over.
Det vil være en god idé at lade udskiftningen ske gradvist, så I stille og roligt erstatter en flaske af gangen med den nye mælk.
Vi har i Danmark meget strenge regler til modermælkserstatning og der findes ikke dårlige mærker på markedet. De modermælkserstatninger man kan købe herhjemme kan man med god samvittighed tilbyde sit barn.
Producenterne af de forskellige erstatninger har naturligvis forskellige begrundelser for at man skal vælge lige netop deres produkt og hvorvidt noget skønnes bedre end andet er derfor meget et holdningsspørgsmål. Hvis man er til økologi, så vælger man Hipp, er man til vigtigheden af langkædede flerumættede fedtsyrer så vælger man Nan og køber man Arla, ja så køber man et dansk produkt - at det tilmed koster det halve, - det er nyt for mig :o)
I kan altså give Josephine det produkt I finder mest tiltalende og hun kan trives rigtig godt på dem alle.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske