Brev:
Hvad med rugbrød?
3. september 2008
Alder:
23 mdr.
Hvad med rugbrød?
Hej Helen
Jeg har skrevet før til dig omkring, hvordan vi får vores datter til at spise noget frugt og grønt - og det går stadigvæk ikke så godt. Til gengæld er hun blevet meget glad for sin vitaminpille, så på det område får det fremad.
Julie bliver 2 år på mandag, så jeg synes at nu bør hun da kunne spise mere end bare kartofler eller kød (mest kød, som hun er meget glad for) eller er jeg helt forkert på den?
Vores udfordring er nu, at hun i løbet af september måned, skal have madpakke med i vuggestuen i et par uger. Og vi har prøvet med forskellige rugbrødstyper, som du anbefalede i det forrige mail, men hun vil stadigvæk ikke spise rugbrød. Hun skraber bare leverpostejen af med tænderne - og så vil hun ikke have mere. Får hun f.eks. spegepølese på, så spiser hun bare pålægget.
Så hvad skal vi give hende med, når hun skal have madpakke med - når hun hverken vil have rugbrød eller grøntsager? Det eneste jeg kunne forstille mig at give hende med er pitabrød med tun, som hun er glad for, men det kan hun jo ikke få med hver dag.
Håber, at du kan giver os nogle gode input.
Bedste hilsner
Helle