Brev:
Bange for noget der ikke er der
3. september 2008
Alder:
22 mdr.
Bange for noget der ikke er der
Hej igen Helen.
Ja lige nu er der spørgsmål nok.
Vores skønne søn Albert har det rigtig godt. Stortrives i vuggestuen (har fået en sød lille kæreste) :-) Og er glad og harmonisk. Sover lige pludselig mellem 11-12 timer om natten hvilket vi er SÅ glade for. og 1-3 timer om middagen.
Han er dog blevet bange for lyden af hunde. Vi har selv den skønneste labrador som han godt kan lide og omvendt. Men han peger ud af vinduet og siger vov vov og så hidser han sig op, skal op til os med det samme og begynder at pjevse og nogle gange græde. Der er ikke nogen hund der gør, så det er noget han lige pludselig kommer i tanker om. Han har aldrig haft dårlige eller skræmmende oplevelser med hunde, så vi forstår ikke hans pludselige angst.
Når han er hos min mor er der er nabo der har en sort schæfer som gør helt vildt fordi vores hund går forbi. Den ligger inde bag et vindue så er ikke engang udenfor. Albert reagerer ikke særligt ved at gå forbi den, men han siger tit: "mormor vuvu", for at fortælle der er en hund hos mormor der gør og vi sætter meget ord på det. Kan det være lyden af dem der skræmmer ham?
Jeg har læst herinde at du har skrevet, at børn i 2 års alderen pludselig kan blive bange for små dyr og mørke. Er det dét der sker?
En anden lille ting jeg vil spørge om er, hvor ofte tror du et lille barn har brug for en fridag fra vuggestuen? Vi har jo muligheden. Han er i vugge stue fra ca.8:30-9 og til 14:30. Har læst og forstår godt at børn har brug for en fridag indimellem ligesom os voksne, men hvor tit?
Kærlig hilsen
Alberts mor