Brev:
Nye metoder når hun bliver 1 år?
4. september 2008
Alder:
11 mdr.
Nye metoder når hun bliver 1 år?
Kære Helen.
Nu bliver Sara snart 1 år og jeg har lige lidt spørgsmål til det rent praktiske med flaskerne og så videre.
P.t kører det således:
6.15 godmorgen
7.15 morgengrød og vand af kop
8.15 afleveres i vuggestue af far
9.00 de får frugt og mælk af kop
9.30/10.00 flaske ca 150 ml tror jeg MME og puttes til lur. Sover ofte 1½-2 timer
12.00 leger og får frokost
14.00 brød/frugt og mælk af kop/vand
14.30 puttes til eftermiddagslur uden flaske. sover 45 min -1½ time afh af formiddagslurens længde
16.00 hentes af mor
hjemme får hun lidt grød, ½ bolle eller banan eller en skive rugbrød m pålæg, kiks eller sådan alt efter sult
ca 18.15 aftensmad som vores eller tilpasset hende, Mælk af kop/vand
20.00 puttes med vælling 220 ml
Hidtil har hun fået flaske sen aften også - gerne 150 ml men det er vi ved at gå lidt væk fra (de sidste 3 dage ok) da hun ligesom selv har kunnet sove uden at få noget. Dog ikke lige i nat....
Min kæreste foreslog at vi puttede mere i godnatflasken da han mente hun kunne spise mere - er det en god idé?
Mit spm er også, om når hun har lært at undvære den sene flaske, skal vi så fjerne flasken i vuggestuen og så senere arbejde med flasken når hun bliver lagt? Hvor lang tid tager det at fravænne tror du?
Mit andet spm går på læggerutiner. Nu får hun flaske og bliver søvnig mens hun ligger hos os eller ved siden af en af os på vores seng. Når hun næsten sover (er rolig) lægger vi hende i egen seng og hun sover fint til efter midnat som regel. Der vågner hun, og har før fået flaske, men nu prøver vi bare at tage hende over til os uden at give hende noget. Det er gået fint et par dage, men jeg vil egentlig gerne have at hun kan blive i egen seng, da jeg sover elendigt når vi er der alle tre i samme seng.
Hun rejser sig dog hele tiden op og græder og er urolig indtil hun kommer over og får lov at nusse mig i håret eller vi nusser hende på ryggen. Er det ok i en periode eller er det bare et nyt problem man skaber for sig selv og hende? Hun er ikke knyttet til sutteklud eller bamser så det kan vi ikke rigtig bruge som tryghedssubstitut.
Håber på lidt godt input fra dig igen.
Venlig hilsen
Karin