Svar: Appetitspring - er det for meget for hans mave?
4. september 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Kristine
Det er super godt set af dig. Der er ingen tvivl om at din dreng lige nu går igennem et appetitspring og derfor har behov for lidt mere mad og det vil være rigtig fint at tilsætte lidt ekstra mælk i hver flaske, så han får den mængde han viser behov for.
Netop omkring 12 ugers alderen har mange børn appetitspring og de viser det ved at være mere pylrede, tryghedssøgende, vågner lidt hyppigere osv. De reagerer sådan fordi de ved den opførsel bliver lagt mere til brystet og jo hyppigere de ligger der, jo mere mælk produceres. Selvom din dreng får flaske, så sender han de samme signaler og derfor er det helt relevant at du tilbyder ham lidt ekstra mælk.
Han er en stor dreng og han tager rigtig godt på, det er super dejligt. Det er også rigtigt at man skal passe på at børn der får flaske ikke overspiser, men det lyder bestemt ikke til at være tilfældet hos jer, så mit råd er at du fylder lidt ekstra på ham ved hvert måltid. Det er godt at holde fast i de ca 6 flasker dagligt og så få lidt mere hver gang. Du kan roligt give ham mellem 150-180ml hver gang.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske