Brev:
Tvivl om døgnrytme
4. september 2008
Alder:
5 mdr.
Tvivl om døgnrytme
Hej Igen Helen!
Jeg har lige skrevet omkring at min søn på 5 mrd. ikke ville spise. Og tak for svaret. Som jeg skrev var vi hos lægen, og fik nu konstateret at han havde ondt i halsen.
Det er allerede blevet bedre, med at få ham til at tage flasken. Lægen sagde at jeg skulle vente 1-2 uger med at tilbyde grød og mos igen, indtil jeg kan være sikker på at det ikke gør ondt mere.
Jeg skriver igen fordi jeg er lidt i tvivl om det med at køre en fast døgnrytme.
Rasmus, min søn, har i et par måneder sovet rimelig godt om natten. Han er blevet puttet ved 19-20 tiden og så vågnet og fået mad, ca en gang i løbet af natten og så vågnet igen tidligt om morgenen ved 5-6 tiden.
Jeg har for et par uger siden læst tilsvarende døgnplaner her på hjemmesiden. Derefter har jeg prøvet at følge dem lidt. Men jeg har været meget i tvivl om, hvorhvidt jeg skulle vække Rasmus ved 12 tiden når det egentlig går meget godt. Jeg har også prøvet en enkel gang at give ham sutten, og så putte ham igen da han vågnede midt på natten. Der faldt han i søvn igen, uden mad, og sov til næste morgen.
Ud over det synes jeg også det er svært at tilbyde mad og lure på de samme tidspunkter hver dag. fordi min søn nogle gange sover 30-40 min. af gangen og andre gange 2,5 time.
Med venlig hilsen Nina