Brev:
Søvn om morgenen
5. september 2008
Alder:
4 mdr.
Søvn om morgenen
Hej Helen
Min datter på 4½ mdr har generelt været ret god til at sove. Lige fra hun var 14 dage kunne hun godt sove op til 8 timer i træk om natten og nu ligger hun de fleste nætter på mellem 8-10 timer - kun på brystmælk og lidt grød. Så det er da super dejligt at lægge hende i seng ved 20-tiden og så først høre fra hende kl. 5, hvor hun får mad.
Desværre har hun de seneste 2 uger, efterfølgende ikke lyst til at sove videre, hvilket ikke har været noget problem tidligere. Det er ligesom om hun vågner så meget at hun ikke kan falde i søvn igen (I går faldt hun dog i søvn og sov til kl. 7.45).
Jeg ville jo gerne "lære" hende at sove videre, men ved ikke hvordan det er smartest. Hun får mad inde i vores seng, og bliver liggende derefter. Derefter ligger jeg og giver hende sutten hver gang hun spytter den ud fordi hun vil snakke. Ligger en stofble op foran ansigt, så hun kan finde ro, og bliver liggende i mørket for at signalere at det er nat. Men lige lidt hjælper det. Burde jeg lægge hende i egen seng og tænde uroen med musik?
Eller som mit spørgmål nok helt ærligt er: skal jeg bare acceptere at hun vågner så tidligt eller tror du jeg kan gøre noget for det? Jeg er udpræget B-menneske, og det bliver derfor også sværere når storebror vågner kl. 6.30 hvor lillesøster så er klar til første lur.
Med venlig hilsen
den trætte mor