Brev:
Utryg eller hidsig
5. september 2008
Alder:
3 mdr.
Utryg eller hidsig
Hej Helen
Jeg har været meget glad for dine tidligere råd angående vores søns maveproblemer, som i øvrigt er blevet noget bedre på det seneste.
Jeg skriver nu angående vores søns reaktion på nogle ting, som går os noget på. Det skal siges, at han af sind er en rigtig krudtugle. Allerede da han var 14 dage gammel kunne han følge os med øjnene, og der gik heller ikke lang tid, før han begyndte at pludre. Efter 3-4 uger syntes han ikke bæreselen var sjov længere, idet han meget hellere ville kigge rundt, når vi bar ham i stedet for at kigge ind mod os. Sidder vi med ham i sofaen eller står stille med ham i et stykke tid begynder han at brokke sig, det virker som om hans tålmodighed er meget lille.
Han er nu blevet 3 ½ måned gammel, og vi synes, at det er begyndt at blive et problem med selve putningen. Tidligere tog han det rimelig roligt og faldt hurtigt i søvn, når vi lå ham ned i svingvuggen eller liften og kørte lidt rundt med barnevognen eller bare svingede liften. Det samme prøver vi nu, når han som altid tydeligt viser træthed ved at blive pyldret og ikke selv vil ligge på legetæppet eller sidde ved os. Men nu er han begyndt med at hidse sig voldsomt op og græder/skriger, når vi lægger ham.
Tager vi ham op igen, så falder han hurtigt til ro, men kun hvis vi går rundt med ham. Så sent som i formiddag lagde jeg ham ned i liften, da han blev pyldret, efter han havde været vågen de sædvanlige 2 ½ – 3 ½ timer. Lige med det samme skreg han voldsomt op og nægtede samtidig at tage sutten. Jeg svingede liften, og lod ham ligge et par minutter, selvom han græd meget. Efter tre til fire minutter tog jeg ham så op, da han blev ved og ved. Hurtigt faldt han til ro og slumrede hen hos mig, hvorefter jeg godt kunne lægge ham i liften uden problemer.
Den samme reaktion har han hvis vi lægger ham i svingvuggen. Vi synes, det er rigtig træls, at det skal være sådan en kamp. Det er desværre også blevet en kamp at få trøje på ham, hvor han også skriger voldsomt op, medmindre vi distraherer ham med et billede eller lignende. Bodyen er ok at få på, men skal han også have trøje på, bliver han meget negativ. Hvad er dit råd til vores lille gut.
Med venlig hilsen
Buller