Brev:
Vitaminpiller, mælketype, mad
5. september 2008
Alder:
13 mdr.
Vitaminpiller, mælketype, mad
Hej Helen
Min datter er nu snart 13 mdr og jeg har lige et par spørgsmål.
Hun vejer 10 kg og er 76 cm lang - så hun er meget gennemsnitlig.
1) Skal jeg give hende letmælk eller sødmælk? Hvor meget mælk er det hun skal ha?
2) Indtil videre har jeg givet hende hjemmelavet frugtmos i havregrøden om morgenen. Er der andet jeg kan putte i istedet for at skal lave det? Må jeg bruge honning eller er det dumt? Har også tænkt på banan men hun får banan og andet frugt i løbet af dagen i vuggestuen eller/og hjemme.
3) Skal hun have vitaminpiller? Jeg synes selv hun spiser ok varieret (som en 1 årig nu gider). Hun får havregrød lavet på mælk om morgenen, frugt om formiddagen, rugbrød med fisk, leverpostej eller kødpålæg og er par slags grønsager (tomat/gulerod/agurk/peberfrugt - dog gider hun ikke altid spise det men hun får altid tilbuddet). Om eftermiddagen får hun tit mere frugt og en bolle med smør, uden noget eller med ostehaps eller smøreost. Om aftenen spiser hun vores mad som er varieret og som regel med noget grønt til. Hun får lidt alm. mælk i kop inden hun skal sove.
4) Hvornår er det "normalt" at de selv kan få ting op på gaflen eller spise med ske?
Venlig hilsen Astrid