Brev:
Ny rytme?
5. september 2008
Alder:
7 mdr.
Ny rytme?
Hej Helen.
Tusind tak for dit sidste svar - det var som altid nogen gode brugbare forslag du kom med og det er faktisk gået super godt her hen over sommeren, hvor vi har været meget på farten. Tinus har bare været SÅ nem og dejlig at have med.
Grunden til at jeg nu alligevel skriver igen, er at jeg fornemmer at det er på tide med lidt justeringer i hans dagsplan og der ville jeg gerne have din mening med.
Hans plan ser på nuværende ud som følger:
ml 8 og 9: Morgenmad (havregrød ell øllebrød, spiser meget lidt! )
ml 10 og 11: Tilbydes bryst og puttes til formiddagslur (afviser ofte brystet og sover alt ml 30 min og 1½ time )
ml 12 og 12.30: frokost (Grød med kød og frugtmos, rugbrødshapsere - spiser godt 1½ dl + ½ sk rugbrød )
ml 13 og 15: Tilbydes bryst og puttes til middagslur (afviser ofte og sover ml 45 min og 1½ time )
16.00: ammes (spiser oftest nogenlunde )
17-17.30: aftensmad (kartoffel/grøntsagsmos med kød, evt rugbrød )
Ml 18 og 19: bades og puttes i nattøj.
19-19.30: 200 ml vælling, børster tænder og puttes
ml 22 og 24: ammes (spiser godt - tidspunkt afhænger af min sengetid )
ml 4 og 6: ammes, spiser godt
Ml 7 og 8: vågner
Som du kan se afviser han brystet mere og mere i løbet af dagen og da jeg jo egentlig gerne ville fortsætte med amning 1-2 gange i døgnet har jeg brug for lidt ideer til hvordan jeg griber dette an.
Ofte er det lidt en kamp ikke at amme ham mere om natten, men jeg forsøger at stå fast på ikke at amme ham ml 24 og 5. Han vågner en del gange, men kan for det meste nøjes med sutten og evt lidt tryghed ved at putte hos os i sengen.
Jeg skal starte på arbejde d. 1. oktober så de næste par uger skulle gerne gå med at få kørt en god rutine ind der passer med den nye hverdag.
Vi synes at flasken med vælling fungerer rigtig godt, da dette giver mig fri hænder ind imellem om aftenen ved at min mand også kan putte. Men hvornår vil du foreslå at jeg dropper fortsætter amningen? Det er jo også vigtigt at vi efterhånden snart kommer til at sove lidt bedre.
Jeg tænker selv at vi måske skal igang med et 4. måltid kl 16 - hvad synes du?
Håber du kan hjælpe endnu engagn ;0)
De bedste hilsner
Bibi