Brev:
Hiver sutten ud og kæmper mod søvnen
5. september 2008
Alder:
6 mdr.
Hiver sutten ud og kæmper mod søvnen
Kære Helen
Nu er vores lille dreng blevet 6 mdr, og det er gået fra en udfordring til en kamp at få ham til at sove.
Omkring klokken 7 virker han søvnig, så han bliver puslet, får børstet hår, får lov at lege med sin tandbørste (ingen tænder endnu), bliver lagt i seng, får sin sovebamse og får tæppet puttet om sig - og så starter krigen.
I løbet af en time kan den halve gå med at putte sutten tilbage i munden på ham, lægge tæppet tilbage ned om benene på ham efter han har hevet det af og flagret med det.
Han sutter på sutten, er sekunder fra at falde i søvn, og så hiver han sutten ud af munden på sig selv, som regel ved at tage fat om kanten, da vi har vekslet mellem sutte med og uden ringe i håb om at det løste vores problem.
Han hiver sutten ud af munden og forsøger lige efter at putte den tilbage med kanten først, eller putter sin tommelfinger (og hvad han nu har viklet rundt om den af sutteklud eller tæppe)
Adskillige aftener har han grædt og kæmpet mod søvnen så længe at vi har måtte tage ham op fordi han er blevet sulten.
Vi har prøvet med snart alt fra at lade ham ligge, til musik, til vand, til sukker på sutten, til at lege med ham og til at dæmpe alle lyde, men uanset hvad er det stadig en kamp mod søvnen for hans vedkommende.
Den CD, som vi har spillet som godnat-CD siden han blev født, er pludselig så interessant at han spærrer øjnene op og ligger og griner, når vi spiller den for ham.
Det primære problem er at han hiver sutten ud af munden på sig selv, overkommer vi det vil det andet virke overkommeligt igen.
Hilsen den meget trætte mor