Brev:
Kost og nattesøvn
8. september 2008
Alder:
6 mdr.
Kost og nattesøvn
Hej Helen
Jeg har brugt hjemmesiden rigtig meget til at finde svar på nogle af mine spørgsmål. Men nu har jeg flere, som jeg er nødt til spørge mere konkret til.
Min datter er 6 måneder om en uge. Hun har siden fødslen sovet godt både dag og nat og elsker at få bryst, men nu er det som om det hele roder lidt rundt.
Vores nuværende skema ser nogenlunde sådan ud:
kl. 20.00 i seng
kl. 01.00-02.00 ca. ammes og derefter nærmest hver time frem tl kl. 06.00 - det er som om hun bruger mit bryst som sut (vil ikke tage en rigtig sut).
kl. 07.00 står vi op
kl. 09.00 flaske MME
kl. 9.30 sove ca en time, det laver hun også lidt om på nu.
kl. 11.00 hirsegrød m. frugtmos + bryst
kl. 12.30 sover et par timer
kl. 15.30 bryst
kl. ca 17.00 lur på ca en time
kl. 18.30 kartoffelmos m. grønsager.
kl. 20.00 vælling
Mine spørgsmål går på:
Hvornår jeg skal begynde på trejde skemåltid? Hvordan kunne et skema se ud med mad og søvn?
Hvordan kommer jeg udover, at hun vil ligge og sutte på mit bryst om natten? Jeg gir hende mest lov for ikke, at hun vækker min søn i værelset ved siden af. Jeg vil gerne trappe helt ud af amning over den næste måneds tid.
Hvornår burde hun sov igennem? Min søn var ret god til at sove igennem allerede ved 6 måneder, så jeg ved ikke helt hvad der er mest almindeligt...
Håber at du kan hjælpe, det begynder at blive lidt hårdt med hendes nattesjov...
Venligst Heidi