Brev:
Mad i stykker og øve pincetgreb
9. september 2008
Alder:
9 mdr.
Mad i stykker og øve pincetgreb
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Min søn er nu 9 mdr. og jeg er begyndt at servere rugbrødshapsere til frokost med leverpostej, forskelligt fisk og hvad vi ellers har at putte på. Jeg har læst flere steder at du anbefaler grøntsagsmos og så rugbrødshapsere.
- Er det for tidligt at give min dreng rugbrødshapsere med pålæg?
-Skal pålægget helst være grøntsagsmos - for at han får nok af det? Han får jo grøntsager til aftensmad, eller det er måske ikke nok?
- Hvornår er det sikkert at give eksempelvis kylling, som han selv skal tygge? - han har 6 tænder, men det er jo dem fortil.
- Jeg ammer stadig to gange og giver vælling om aftenen. Hvornår skal jeg begynde at give mælk af kop? - han får vand af kop nu.
- Har du forslag til hvordan jeg kan træne hans pincetgreb udover at give ham rugbrødshapsere, som han selv skal tage op?
Med venlig hilsen
Sanne