Brev:
Vil ikke sove om aftenen - 2 år, 2 mdr.
9. september 2008
Alder:
2 år, 2 mdr.
Vil ikke sove om aftenen - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen!
Jeg vil rigtig gerne have nogle gode råd fra dig mht. putning om aftenen.
Min datter på nu 26 mdr. gider simpelthen ikke at sove om aftenen. Det har ellers altid været meget nemt, men indenfor de sidste 3 uger er nemheden væk :-)
Hun sover middagslur på to timer fra 12.00-14.00 i dagplejen.
Og jeg putter hende kl. 19.30 med 2 bøger og sang. Herefter går jeg ud og lader døren stå åben. Hun sover i sin juniorseng inde i soveværelset.
Og så kan hun ellers ligge vågen i 2 timer - hun kalder og så kommer jeg ind til hende de første par gange - men så siger jeg også "stop" og fortæller hende at det er sengetid og at hun skal sove.
Men det gider hun ikke - den står på solokoncert inde i sengen eller hun hopper ud af sengen og finder nogle bøger som hun læser højt af.
Dagplejeren fortæller at hun er meget træt om formiddagen - og det synes jeg jo er synd for hende - og jeg vil så gerne have at hun får rigelig med søvn.
Jeg kan også lige fortælle, at hun står op kl. 07-15 hver dag.
Har du nogle gode forslag?
Kærlig hilsen "MOAR"