Brev:
Sur ved måltiderne og vandvorter
9. september 2008
Alder:
5 mdr.
Sur ved måltiderne og vandvorter
Kære Helen
Jeg skriver fordi jeg ikke rigtigt kan finde ud af hvordan jeg skal strikke min lille drengs dag sammen med mad, flaske og søvn.
Hans dag ser ca således ud.
Vågner 7 tiden og græder indtil jeg får ham ordentligt vækket. Og fra da af er han bare glad.
Flaske ved 9 tiden, men han virker slet ikke sulten.
Sover kl ca 9.30-10 Sover meget forskelligt, måske 40 min. (alt mellem 20 min hvis han står stille til 2 timer hvis jeg går)
Grød m frugtmos (måske ½ -1 dl) og vand i kop ved 12 tiden
Flaske inden han skal sove kl ca 13-14 og sover måske 1½ time hvis jeg går med ham.
Flaske igen omkring 16-17 tiden
Powernapper 20 min omkring kl 18
Flaske når han vågner (her er vi lige begyndt at introducere mos)
Flaske igen inden han skal sove omkring kl 21
Flaske kl 5 og sover videre.
Vi laver altid 140 ml flasker men det er en kamp at få ham til at spise syns jeg og det er tit han kun tager 40 - 60 ml. Han er en virkeligt nem og glad dreng, men når han skal spise er han bare sur og græder. Jeg prøver at lytte til hvornår han vil spise men ofte virker han slet ikke sulten før han så osse er for træt til at spise.
Han spiser jo igennem om aftenen som du kan se og har faktisk sovet igennem i en måneds tid. Men det virker meget mystiskt at han så ikke er mere sulten om morgenen.
Jeg stoppede amning da han var 4 mrd af flere grunde, men hovedsageligt fordi det var meget opslidende at han var så umulig at få til at spise. Men nu fortsætter det med flasken og det er jeg lidt ked af. Jeg har prøvet forskellige stillinger, men det virker nærmest som om han foretrækker at ligge selv på sofaen frem for at blive holdt om. (lidt samme fornemmelse da jeg ammede ham, hvor det virkede bedst når vi lå ned)
Han trives og vokser som han skal (for et par uger siden var han 66 cm og vejede 6½kg) og er som sagt en meget glad og nem dreng, så jeg syns det er underligt med det der mad surhed. Kan du give nogle fifs? Også til en dagsplan.
Et hurtigt spørgsmål ang min store dreng på snart 3 år der har haft vandvorter i snart ½ år.
Kan det virkeligt passe at de stort set ikke er smitsomme og at der ikke er noget man kan gøre ved dem? Jeg kan fornemme at Børnehaven gerne vil have at vi får dem fjernet, men det er et stort indgreb på en lille dreng syns jeg. Vi har ikke lyst til at han skal have ar på hele brystkassen og halsen. Har du et råd?
Mange tak.
Bedste hilsener
Banditternes mor