Brev:
Sove hos far og mor
29. september 2008
Alder:
12 mdr.
Sove hos far og mor
Hej Helen,
Vi er inde i en rigtig svær periode med vores lille søn. Han er lige blevet 1 år for en uge siden og han har altid været en glad dreng med masser af gå på mod og lyst og vilje.
Problemet er opstået fordi han startede i dagpleje 1 august (for 1½ måned siden). I starten havde vi en fin indkøring og han var glad for at være dér. Men efter 14 dage blev han syg og har faktisk været det lige siden. Først forkølelse, siden 3 dages feber og nu mellemørene. Det vil bare ingen ende tage - og her opstår så en masse følgeproblemer, som vi har brug for nogle gode råd til.
Først og fremmest så er hans rytme i dagplejen helt smadret, så det er meget hårdt at aflevere ham. Han vil ikke være dér og græder og knuer sig til mig. Jeg ser det også hjemme, hvor han hænger på mig hele tiden - far dur ikke, og far har ellers været på barsel med ham i mange måneder og har en rigtig god kontakt til ham. Hvad sker der med udviklingen hos 1 årige - er det noget generelt eller er det virkelig vores søn der er så ked af at blive forladt? Hvordan tackler vi det?
Noget andet er at han har været syg i flere omgange og vi kan bare ikke komme det til livs. Han bliver smittet lige så snart han starter i dagplejen igen, hvilken jeg godt ved er helt normalt. Men han er rigtig påvirket af alle de ydre faktorer og er ofte pylret, vil ikke sove, græder og er omklamrende - er det normalt i den alder?
Endelig har vi løst noget af soveproblemerne ved at tage ham ind til os - så kan han godt finde ro. Det er egentlig mod vores vilje, men det er åbenbart eneste løsning lige nu.
Ja, det er en ret frustrerende periode lige nu og vi har brug for nogle gode råd til at navigere igennem hverdagen og støtte vores lille dreng. Kan du hjælpe os?
Med venlig hilsen
De trætte forældre