Brev:
Hvornår kan han begynde med større stykker i kosten?
29. september 2008
Alder:
7 mdr.
Hvornår kan han begynde med større stykker i kosten?
Hej Helen
Er lige vendt hjem fra Finland med vores dreng på snart 7 måneder. Jeg er i tvivl om, hvor meget mad han skal have på en dag. På nuværende får han ca. 2 gange grød om dagen (ris, hirse eller havre med frugtmos) samt en gang grøntsagsmos med kød. Af væske får han vand samt brystmælk - Jeg ammer ca. 4-5 gange i døgnet.
Hvornår kan han begynde med større stykker i kosten, har prøvet små stykker brød og banan, men han ser ud som om, at han er ved at blive kvalt i det.
Han kommer i seng kl. ca. 19.30 hvor han bliver ammet, og får så vælling mellem kl. 22 og 23. han vågner et par gange om natten, men får dog kun sutten indtil mellem 03 og 04, hvor jeg ammer ham. han vågner så igen kl. ca. 6, hvorefter det kan være svært at få ham til at sove mere. Han sover ca. 3 timer i dagtimerne. Skal jeg droppe natamningen nu, og bør han ikke snart kunne sove længere tid uden at få mad?
Det skal lige siges, at han er en stor dreng på 77 cm, og vejer op mod de 11 kg.
Venlig hilsen
Malene