Brev:
Mælke- og væskebehov
30. september 2008
Alder:
8 mdr.
Mælke- og væskebehov
Hej Helen
Endnu engang har jeg lige brug for at få nogle ting på plads mht. min drengs kost.
Har bliver 8 måneder i denne uge, og det går fint med skemad, han spiser alt som jeg giver ham, men er derimod ikke særlig glad for at blive ammet længere. Han gider det ikke mere, og bliver fuldstændig hysterisk eller pjatter bare og bider mig, når jeg prøver at ligge ham til.
Om natten vil han gerne, men da han nogen gange sover igennem, når han så kun at få et måltid hos mig om morgenen. Vi har forsøgt at give ham flaske i stedet, og det gider han heller ikke, han tager måske 20-30ml og så begynder han at brokke sig.
Han har altid været meget glad for mad, både fra mig og fra flaske, men det virker som om at det er passé.
Mit spørgsmål er jo så om han får det han skal have ?
Hans dagsplan er nogenlunde sådan:
06 - Ammes
08 - Havregrød
08.30 Formiddagslur (sover 2-3 timer)
10-11 Forsøger at amme ham
12 Frokost, begyndt med rugbrød og fylder op med øllebrød med frugt i
14 Forsøger at amme ham og derefter eftermiddagslur (sover 2-3 timer)
17 Forsøger at amme ham
18 Aftensmad + D-dråber og Jerndråber
20 Natflaske med MME (som han normalt tager 100-150ml af)
Jeg har efter råd fra min svigerinde idag forsøgt at give ham MME af kop i stedet for vand til måltiderne, og han drikker da lidt, men ikke voldsomt meget, og bliver jo så også i tvivl om han får nok vand (som han i forvejen ikke er særlig glad for) ?
Vi har tidligere haft problemer med hård mave, men den sidste måneds tid har det været fint, så maven tyder ikke på
at han får for lidt væske selvom han kun drikker en lille smule.
Hilsen Mie