Brev:
Hårde nætter
1. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Hårde nætter
Kære Helen, puhhh ha, bliver nødt til råd igen :o).
Lillemanden er nu 4½ mdr. Min spørgsmål denne gang drejer sig om hans søvn om natten, eller retter sagt mangel på sammen!
Lige et rids af situation vedr. mad og søvn pt.
Om dagen:
Ammes ca kl.6 og er vågen derfra
Ammes igen ca. 8.15 og sover så ca 1-2 timer frem
Får lidt grød (½dl. pt) og frugtmos kl. ca 11 og ammes efterfølgende
Sover ca 2-3 timer fra ca. kl.12
Efterfølgende ammes og/eller flaske
Sover en lille lur (ca. 30 min) kl. ca 17
Efterfølgende ammes
Får en flaske (180 ml.) og lægges for natten ml. kl.19-20
Han falder fint i søvn både om dagen og når han lægges for natten.
Men nætterne er svære pt.
Han vågner ca kl. 22, hvor han ammes eller får en flaske..... og herefter vågner han mange mange gange og kan være vågen lang tid af gangen (op til 1½ time). Han ligger og flagre rundt, sparker dynen af sig, pludre, græder m.v. Jeg kan ikke finde ud af om han er sulten eller hvad det er - men ofte ender jeg med at amme ham eller give en lille flaske, da jeg er så træt. Han falder som regel i søvn af dette, men kan så vågne op igen kort efter.
Kan du give nogle gode råd vedr. nætterne i denne alder?
Kærlig hilsen Sofie