Brev:
Så er den gal med nattesøvnen igen!
1. oktober 2008
Alder:
12 mdr.
Så er den gal med nattesøvnen igen!
Hej Helen
Så er den gal med Albertes nattesøvn igen. Det er nu 2 måneder siden hun startede i dagplejen og hun virker glad og tilfreds. MEN den sidste måned er hun begyndt at vågne grædende op om natten og er helt utrøstelig. Hun tager ikke sut og vores eneste løsning for at få hende til at sove har desværre været, at hun får en flaske (150 ml) Det plejer at hjælpe, men løsningen er jo ikke holdbar! Især ikke når hun vågner flere gange..
Hendes appetit svinger meget og vi har derfor holdt fast i en flaske vælling inden hun skal sove (250-300 ml) Hun elsker flasken, men vi ved godt at hun er så stor nu, at hun skal trappes ud af den.
Men hvad gør vi om natten? Er det bare en periode, fordi hun reagerer på den nye tilværelse - eller skal vi lave en "kold" tyrker og forsøge at trøste hende uden flaske? Kan hilse at sige at det i nat tog 45 min, da hun vågnede anden gang og jeg nægtede at give efter og give hende (endnu) en flaske.
Hilsen en træt mor