Brev:
Sove ude?
2. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Sove ude?
Hej Helen..
Nu går vi jo den kolde tid i møde, i den forbindelse vil jeg meget gerne spørge dig til råds omkring det er sove ude.
Min datter er nu 4½ måned. Hun har sovet ude i barnevognen siden hun var helt lille, til alle lure. Altså både formiddagsluren (mellem 9 og 12) tidlig eftermiddagsluren og den sene eftermiddagslur.
Nu har vejret jo skiftet og vi har fået en anden døgnrytme, da hun bliver puttet tidligere om aftenen og derfor også vågner tidligere om morgenen. Hun sover derfor sin formiddagslur allerede mellem 8 og 9 - det er tidligt at sætte hende ud, syns jeg.. men sover hun inde i stedet for, så sover hun kun mellem ½ og 1 time.. hvor hun udenfor sover mellem 1½ - 2 timer... Så derfor er hun altså blevet puttet udenfor i dag allerede kl 8, og hun sover bare så godt... Temp. siger mellem 9 og 11 grader, men hun er puttet i sin uld-voksipose og hun virker ikke til at fryse og det virker ikke fugtigt.
Men er det for tidligt og koldt at sætte hende ud?
Hvad er egentlig normen eller reglen omkring det at sove ude om, især nu hvor vejret bliver koldere og det bliver vinter? ved regn? Når det er rigtig diset eller tåget?
Ved godt at der nok ikke er nogen officielle råd, men mangler lidt en rette snor.. :-)
Henriette :-)