Brev:
Risiko for galt i halsen?
2. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
Risiko for galt i halsen?
Kære Helen,
Vores datter på snart 7 måneder spiser rigtig fint. Hun er ikke bange for at smage nye ting og vi har stort set ikke fundet noget hun ikke kan lide. Hun får grød af gryn, og ikke af mel, og hendes grønsagsmos bliver most med gaffel, og ikke blendet.
Til frokost og som mellemmad får hun lidt mørkt rugbrød med smør og leverpostej. Det elsker hun. Brødet er blevet vædet med lidt vand, så det er let at tygge med gummerne, for hun har ingen tænder. Hun får nogle virkelig små tern, svarende til hendes egen tommelfingernegl, men jeg er alligevel i tvivl om, hvorvidt hun kan få bidderne galt i halsen? Det samme gælder, hvis hun får knækket stumper af de let kogte gulerødder, hun får, af frugt eller af riskiks.
Nogle gange virker det som om der sidder noget fast i svælget og jeg skynder mig at give hende noget at drikke. Men er det farligt? Kan de bløde madvarer overhovedet sætte sig fast i luftrøret og hvad kan der ske, hvis der sidder noget i spiserøret?
Bedste hilsen
Roses mor