Brev:
Vil ikke ammes om dagen - 5 mdr.
2. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Vil ikke ammes om dagen - 5 mdr.
Hej Helen,
Jeg har skrevet til dig før vedr. Andreas på nu 5 mdr, der spiser dårligt om dagen. Dit svar med dit forslag til døgnrytme har jeg forsøgt at følge og det er da også lykkedes nogle dage, men der er stadig problemer med amningen, og jeg er bekymret for om Andreas får nok mælk.
I dag er det kun lykkedes at amme ham 2 gange siden 5.30 i morges, og det var kl. 14.30 og kl. 19.30, og ellers nægter han at tage bryst. Derudover har han fået en lille portion grød i formiddags og en stor portion grøntsagsmos til aften. Mosen er han helt vild med og kunne sagtens spise mere.
Han får 2 store måltider om natten - et inden jeg går i seng og et måltid ved 2-3 tiden. Derudover ammer jeg ved 5-6 tiden, men der vil han ikke have ret meget.
Han vågner desuden et utal af gange om natten, hvor han helt sikkert ville spise, hvis jeg lagde ham til, men jeg vil jo helst at han indtager mælken om dagen og ikke om natten.
Jeg synes ikke hans bleer er meget fyldte, faktisk er det kun morgenbleen og den første om formiddagen, som er gode tunge. Resten af dagen er der ikke meget tis i bleerne.
Han har fået noget hård mave efter jeg har introduceret fast føde.
Jeg har forsøgt at tilbyde ham flaske om dagen i stedet for bryst, men det vil han heller ikke have.
Hvor meget mælk skal han have, og hvad stiller jeg op med amningen. Han bliver meget stresset og græder som regel efter måltiderne om dagen.
Ser frem til at høre dit svar.
Med venlig hilsen
Dorthe