Brev:
Separationsfasen - Hvad gør man når barnet sover uroligt?
3. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Separationsfasen - Hvad gør man når barnet sover uroligt?
Hej Helen
Jeg så lige et svar du havde givet en anden, og det gik straks op for mig, at jeg er galt på den.
Min datter er begyndt at sove meget uroligt om natten. Vågner mange gange og sparker og slår i søvne. Jeg troede først det var fordi hun var påvirket af at vi rejser en del rundt, men det lyder meget som separationsfasen, som du beskiver den.
Jeg er begyndt at amme hende om natten igen, og det har resulteret i, at hver gang hun vågner, falder hun ikke til ro igen, før hun ligger PÅ min mave med brystet i munden. Hun er helt bevidst om hvad hun vil, for når jeg bare ligger hende ved siden af mig og giver hende sutten, bliver hun tosset. Hun har det også meget med at skulle ligge meget tæt og røre ved mit ansigt.
Jeg kan godt se, at jeg har skabt en dårlig vane ved at starte med at amme om natten igen. Det er bare svært at lade være, når det er så nemt, og jeg er så træt!
Som tidligere nævnt rejser jeg en del med hende, hvorfor hun sommetider sover i sengen hos mig når vi er afsted. Derhjemme er det gået fint med at hun sover alene - indtil nu - hvor hun altid kommer over i løbet af natten.
Hvad skal jeg gøre?
Mange hilsner
Pernille