Brev:
Øjenkontakt og knuder i nakken
4. oktober 2008
Alder:
3 mdr.
Øjenkontakt og knuder i nakken
Hej Helen.
Min søn er nu 13 uger. Han blev født i uge 38+2. Han smiler og pludrer og er meget aktiv. Jeg ammer ham fuldt ud og han vokser som han skal.
Mit 1. spørgsmål drejer sig om øjenkontakt. Han har tidligere været rigtig god til at kigge på en, men nu vil han ikke rigtig mere. Han kigger sådan nærmest ved siden af en, eller kigger på ens hår. Ved fremmede vil han gerne kigge dem i øjnene, det er kun mig og hans far han ikke vil ved. Lige så snart han får sutten, så er det lige som han slapper af og så kan han godt ligge længe og se på en.
Er det ok - er helt nervøs for om jeg har en god nok kontakt til ham.
Mit 2. spørgsmål drejer sig om nogle knuder han har i nakken. De sidder omkring muskel/sene hæftningen til kraniekanten og man kan flytte med dem. Han ligger fint på maven- men løfter ikke sit hoved så højt som jeg har set andre alderssvarende gøre. Hvad kan disse knuder være???
Med venlig hilsen
Henriette