Brev:
Må vi give modermælkserstatning og vælling der ikke er opvarmet?
5. oktober 2008
Alder:
9 mdr.
Hej Helen!
Jeg har allerede stillet et spørgsmål, men nu hoper der sig flere op. Victor har vågnet hver 1-2 time i nat. Han vågner og græder, hvis vi prøver at give ham en ny liggestilling, så bliver han helt ulykkeligt og smarker helt vildt med benene.... som børn kan gøre hvis de ikke får deres vilje-agtigt :-) Vi løfter ham derefter op, men han vrider sig og skriger og laver flitsbue indtil jeg kommer med brystet. Vi har prøvet at både far og jeg har forsøgt at være standhaftige, men efter 15-30 min så kommer jeg alligevel med brystet.
What to do???
Det næste problem er så, at han vågner igen så snart vi lægger ham tilbage i sengen. Både hvis han bliver ammet eller hvis vi en sjælden gang får ham til at sove i vores arme. Har prøvet at lægge ham inden han sover - virker ikke. Har prøvet at lægge ham når han sover lidt - virker ikke. Så han bliver lagt når han har sovet i 3-5 min i armene...det virker.....indtil 1-2 timer efter.
Det er jo ikke holdbart når jeg arbejder.
Så vi sidder nu og drøfter hvordan far kan tage noget mere over.
Må man give flaske som ikke er opvarmet? Far vil gerne tage over, men har ikke særlig meget lyst til at skulle nedenunder for at varme vand, men umiddelbart ser jeg heller ingen problemer i at han sagtens kan fordøje alm. vand fra vandhanen, eller?
Venlig hilsen
en træt mor og far