Brev:
Ikke glad for mælk efter opstart med skemad mv.
7. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Ikke glad for mælk efter opstart med skemad mv.
Kære Helen.
Først mange tak for en rigtig god og saglig brevkasse.
Vi har en lille dreng på 6 mdr og en uge. Han vejer 8 kg og er 70 cm, lang. Indtil nu er han blevet ammet fuldt ud og det er gået fint. Vi er lige startet stille op med grød og nu også mos.
Han har taget godt imod både mos, grød og vand, men er nu ikke særlig interesseret i mælken mere.
Vores dagsplan er ca. sådan:
06: Ammes
07-08 Vågen
08-09 Ammes + sover
09-10:30 Vågen, tilbydes mælk inden søvn
10.30.12:00 Sover
12:00 1/2 dl. grød + vand
12-13.30 Vågen
13.30 tilbydes mælk, men spiser ikke ret meget, max. 5 min
13.30-15 Sover
15 Tilbydes mælk, men spiser ikke ret meget, max 5 min.
15-19 vågen, sover nogen gange en 1/2 time her. kl. 17 ammes,max 10 min.
18 1/2 dl. mos + vand
19.30 ammes og sover
Derefter får han mad kl. 23 og vågner igen kl. 3.30 for at blive ammet. Derefter vågner han ofte og er ked af det.
Her efter opstarten vågner han dog noget mere først på natten.
Hvordan mener du planen burde være ?
Hvor hurtigt skal vi gå frem med flere grød/mos måltider og hvornår må han begynde og få de forskellige ting ?
Vi er bekymret for om han får mælk nok, da han lige pludselig ikke ønsker det ret meget mere.
Han sover max 1.5 time ad gangen om dagen og her efter opstart på mos og grød, vågner han i dag timerne efter en halv time og græder.
Han virker ikke særlig tilpas (som han ellers altid tidligerer har været), han bliver hurtig utilfreds når han leger og pludre heller ikke så meget i øjeblikket.
Mosen vil vi gerne lave selv, hvordan gribes det an (både grønsagsmos og frugtmos) ?
Med venlig hilsen
Charlotte