Brev:
Putning, er ritualet okay?
8. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
Putning, er ritualet okay?
Hej Helen
Så er jeg her igen med et nyt spm. Denne gang er det om putningen af Alberte på 7 mdr. Jeg føler mig ikke overbevist om, at det er det bedste, jeg gør, og vil gerne høre hvad du har af gode råd.
Det jeg gør nu er, at hun får nattøj på og børstet tænder osv, sammen med storesøster. Jeg er også begyndt at tage hende med ind i storesøsters seng, når jeg putter storesøster og synger, så hun kan vænne sig til engang at skulle sove derinde. Derefter giver jeg hende lidt mad i min seng. Jeg sidder en smule med hende til jeg synes hun virker træt, og så prøver jeg at lægge hende. Nogen gange går det ok og andre gange ikke så godt. Hvis hun er meget urolig, når jeg lægger hende, og jeg ikke kan få hende til at falde til ro i hendes seng (som stadig er liften, der står i sengen - hun er ikke vant til sin seng endnu) går jeg lidt ud, mens hun ligger og snakker og tumler lidt. Hvis/når hun bliver utilfreds går jeg så op og prøver så vidt muligt at få hende til at falde til ro i liften, men må nogen gange tage hende op, hvis hun er blevet for ked.
Jeg ved ikke , om det er lidt for rodet, og for mange "faser" i den putning...?
Jeg har 3 andre spm. også:
Hvordan får jeg far ind i det her putteritual? Hun kan godt lide sin far alt andet end om aftenen eller natten, der flipper hun fuldstændigt ud hvis hun skal være hos ham.
Og er det ok, at jeg lægger hende til at sove på siden? Hun falder meget hurtigere i søvn der. Hun kan sagtens trille om på siden normalt, men det gør hun ikke der, hvis jeg lægger hende på ryggen, der er heller ikke så meget plads i liften mere ; )
Et andet "problem" er, at hun stadig vågner een gang imellem måltiderne 22 og 5. Som om hun vågner der hvor hun plejede at få mad. Går det over af sig selv eller hvad?
Jeg glæder mig til at se dit svar.
Kærlig hilsen
Louise