Brev:
Hjælp til opdragelse
9. oktober 2008
Alder:
17 mdr.
Hjælp til opdragelse
Hej Helen
Jeg skriver nu til dig da vi har en dejlig søn på 17 mdr, som har temperament som mig og min mand, men vi ved ikke hvordan vi skal kontrollere det.
Han går i vuggestue og er sund, glad og dejlig, er aktiv ogleger hele tiden, han er en normal glad dreng som spiser godt i vuggestuen og høre efter når noget bliver sagt, (sover kun ca 1 timer deoppe, herhjemme op til 3 timer) men balladen starter når vi henter ham, så begynder han pludselig at blive pylret, skaber sig on and off, hvis han ikke lige får hans vilje skaber han sig, skriger og bryder ud i fuld gråd.
Vi ved godt at han er træt når han kommer hjem og derfor laver vi "frederik" tid når vi kommer hjem og ikke laver 117 andre ting men prøver på at finde ro med ham, give ham en snack og noget at drikke, men han pjevser og skaber sig næsten hele tiden og vil ikke rigtig spise, eller sidde på sin stol, men vil ned og lege, men kommer alligevel hen til os og vil have mere, vi har prøvet at "forklare" ham at når han kommer ned er det slut med mad, og skal han have mere må han sidde i sin stol, men hold da op en ballade, vi har prøvet med en sele i stolen men han skriger til han er blå i hovedet og vores hoveder er ved at sprængtes.
Vores humør herhjemme er dalende, tro mig vi elsker ham og der er også MANGE gode timer, men når han pylrer fra om morgnen til vi aflevere ham og begynder igen at pylre når vi henter ham er det ikke sjovt mere, har prøvet at aflevere ham senere i et stille og roligt tempo og hente ham tidligt så han ikke er så "brugt" men det virker heller ikke.
Mange gange ender det med at vi råber højt, hvilket vi godt ved ikke hjælper for han bryder totalt sammen. Desuden har han også en mani med at smide/hælde ting, dvs at herhjemme ikke andre steder, når han ikke gider spise mere tager han noget mad og kyler det hen over bordet eller på gulvet, og det samme når han drikker, vi opmundre ham til at lade være og når han gør noget rigtigt roser vi ham, men intet virker.
Er der en manual som kan hjælpe os fremad, eller en bog, jeg er faktisk så ked af det og træt at selvom vi havde planer om familie forøgelse næste forår, har jeg slet ikke lyst for jeg føler mig vred indeni og ingen overskud og totalt taber mor
Kan du hjælpe, ikke kun med de der standart svar som alle får men virkelig hjælpe.
PS: han er en kærlig kysse kramme dreng, som lytter til meget og kan en masse ting, så han er ikke helt slem på den måde, men gud hvor han tester os og aner ikke hvordan jeg skal få ændret det, skal vi virkelig bare lade ham skrige indtil at kaster op eller hvad, kan man få en "familie rådgiver" eller en hjælpe guide, vi kan da ikke være de eneste.
Hilsen Anja, Frederiks mor