Brev:
Putning og gråd - 11 mdr.
9. april 2004
Alder:
11 mdr.
Putning og gråd - 11 mdr.
Så prøver jeg lige igen....
hovedet på blokken...hvor er det svært at være mor.
Denne tanke kulminerede her til eftermiddag, hvor jeg ville putte min 11 mdr. gamle søn. Han var rigtig godt træt, og jeg tænkte at vi nu kunne prøve metoden med at putte,...se til.....putte osv. indtil han forhåbentlig faldt i søvn.
Men det endte med et helt utrøsteligt barn, gråden kom helt nede fra maven af og han baskede med arme og ben. Han kunne slet ikke falde til ro på armen af mig - det endte jo så med at jeg lavede en sutteflaske til ham, som han så faldt til ro på overtræt og helt svedig.
Jeg har aldrig før oplevet ham så ked af det, og det gør så ondt i maven på mig. Jeg har aldrig været særlig god til at rumme hans gråd, men denne her sved rigtig meget. Kan han tage skade af at vi bruger denne her puttemetode med at putte, lade gå et par minutter og så putte igen etc. når han nu bliver så ulykkelig over det. Han bliver bare mere og mere opildnet som minutterne går, og vi bliver bare mere og mere frustrede.
Vi har store problemer med at få ham til at falde i søvn, såvel dag som aften. Der skal helst en sutteflaske eller en køretur med barnevognen til, før han sover. Jeg tænkte at du måske havde nogle gode råd til, hvordan vi kunne få ham til at koble af inden sengetid, uden flasken og barnevognen som hjælp. Vi har forsøgt os med stille lege, synge godnatsange og læse bøger/billedbøger - men det har den lille gut slet slet ikke tid til. Han fiser og farer rundt og har så travlt så travlt.
Og igen mht. denne her gråd - er det en normal reaktion, og skal jeg bare tage det for hvad det er. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er fordi han er ulykkelig eller bare edderrasende - for der er vel himmel til forskel, ikke?
Han vågner også indimellem op om natten og er noget utrøstelig, kan han allerede nu have mareridt etc?
Ellers er han en helt normal og rigtig glad dreng i fin udvikling. Han spiser flot og maven fungerer også tiptop.
Endnu engang tak for en superbrevkasse. Glæder mig meget til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
en frustreret mor