Brev:
Overblik, eller?
9. oktober 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Overblik, eller?
Hej Helen
Da Julie og jeg i sommers var på ferie sammen med resten af familien (bl.a. to børn), havde Julie meget svært ved at koncentrere sig om at spise. Hun skulle ligesom være med i alt.
Min søster bemærkede, at Julie kunne være et barn, hvor man skulle tænke på, hvor man placerede hende, når hun fx skal i børnehave - at det ville være bedst for hende at sidde med front mod andre - for at hun kunne koncentrere sig bedst.
Siden har jeg ikke tænkt over det. Men nu hvor vi er begyndt at gå til gymnastik, er det dukket op igen. Når vi skal afslutte timen, skal børnene sidde på skødet af forældrene (der sidder i en rundkreds) med ryggen ud mod midten. Det vil Julie ikke. Heller ikke selv om, alle de andre børn gør det.
Så mit spørgsmål er, om det er noget, jeg skal være opmærksom på - og eventuelt gøre fremtidige pædagoger opmærksom på - eller er det bare ren og skær nysgerrighed, for hun er meget nysgerrig/opmærksom?
Dagplejen har ikke bemærket noget.
Med venlig hilsen
Linda