Brev:
Lidt søvn ville være rart
9. april 2004
Alder:
7 mdr.
Lidt søvn ville være rart
Hej
Jeg har med stor glæde læst på denne hjemmeside. Har fået en del svar, men kunne godt bruge et godt råd til.
Jeg har en søn på knap 7 måneder. Han har aldrig været den store sovetryne, men har elsket at "power-nappe". Han er glad og aktiv når han er vågen, det meste af tiden. Men han sover stadig ikke ret meget, hverken om dagen eller natten. Jeg kunne godt trænge til en pause, især fordi jeg er alene med ham.
Jeg ammer stadig, men han får også ca. 3 måltider om dagen (øllebrød, grød og hvad jeg nu end får til aften). Nogle dage spiser han rigtig godt, og andre dage knap noget som helst.
Mange siger, at det hjælper når deres børn spiser godt, men jeg kan nu ikke mærke forskel. Han er vågen ca. hver 1 1/2 - 2 time om natten, og vil amme. Han får oftest hvad han vil have, for det er nemmest.
Men jeg kunne godt tænke mig bare 3 sammenhængene timer i træk... Er sikker på jeg ville have mere overskud om dagen.
Hvad kan jeg gøre?
Han sover i min seng skal jeg så lige sige, da jeg blev træt af at skulle op af senge hele tiden i starten. Burde jeg ligge ham i egen seng? Og hvordan undgår jeg så for megen "ballade"?
Mange aftener vågner han 2-3 gange på en time, lige efter han er lagt i seng. Og igen, ville jeg bare ønske, at jeg kunne få en "pause" på et par timer, bare én gang om dagen! Også for hans egen skyld, da han vel også trænger til en længere sammenhængende søvn?!
- Han havde lige ca. en uge hvor han sov godt. 2 x 2-3 timer om dagen, + en eftermiddaglur på en halv time og så i seng. Men nu vil han igen kun sove 1 time, dog ikke helt uden kamp, hvor jeg før bare kunne ligge ham ud.
Nu græder han og så tager jeg ham op, da jeg ikke tror på at der kommer noget godt ud af at lade et barn græde sig selv i søvn. Men kan da godt føle mig lidt til grin, når han får en uge siden bare faldt om, og nu render jeg frem og tilbage fra barnevognen og op et par gange, før han gider at sove.
Håber du kan hjælpe mig, for til tider er jeg så træt, at jeg knap kan hænge sammen. Da det er lidt hårdt at have "sove problemer" både dag og nat.
PS.
Vi har et putteritual om aftenen. Når han bliver træt, så bliver han skiftet, kommer i nattøj, så i seng hvor jeg synger for ham mens jeg ammer. Han falder i søvn, og først dér går jeg ud.
Kærlig hilsen
"power-napperens" mor