Brev:
Dagsplan og hvad må jeg give nu?
11. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Dagsplan og hvad må jeg give nu?
Hej Helen,
Mange tak for dit sidste svar, det har hjulpet meget. Sebastian sover nu i sin egen seng men i vores vaerelse og det går super godt. Han var sur to aftener og så kunne han forstå at han nu skulle sove i sin egen seng. Nu glaeder han sig at gå i seng, han sover efter få minutter og han ved hvad der skal ske da vi har en fast rutine om aften. Han brug dog mest sutten for at falde i soven men det kan vi lave om senere...
Nu at han er 6 måneder, ville jeg meget gerne hoere fra dig hvilke slags plan du ville anbefale med hensyn til kost. Han elsker skemad og spise altid alt op. Jeg giver ham flerkornsgroed med frugt til frokost og frugtmos (kl. 12). Han drikker lidt vand fra en speciel kop (fra 6 måneder) da han ikke er så god med en normal en, men jeg skal nok proeve videre. Han amner 6 gang dagligt og om aften (omkring kl. 18) få han risgroed med groentsager. Jeg proever at koebe forskellige slags, så han proever også andre slags groed. Jeg må indroemme at jeg koeber den og laver den ikke selv. Jeg tror at han kunne nu spiser meget mere end det. Hvilke andere ting kunne han også spise?
Til information, sover han mest 2 gang dagligt (ikke 3) men kun powernapper fra 30 minutter til 45 minutter. Det er hvis det er i sin egen seng. I barnevogen kan han sove op til 1 ½ time når jeg går en tur. Om aften går han i seng kl. 19.30 og sover til omkring kl. 7. Han amner kl. 19, igen omkring kl. 23, omkring kl. 4 og igen omkring kl. 8 om morgenen.
Jeg vil også meget gerne stoppe med amning omkring jul, det vil sige når han naesten er 9 måneder gammel. Han skal normalt til vuggestuen fra mid-januar hvis vi får plads. Hvordan ville du anbefale at jeg tackler det med at stoppe?
På forhånd tak
Kaerlige hilsner
Sophie
PS: Jeg må undskylde for de fejler jeg laver på dansk når jeg skriver, men jeg kommer fra Frankrig og dansk er ikke den letteste sprog ;-)