Brev:
Sovetid og behov for modermælkserstatning
11. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Sovetid og behov for modermælkserstatning
Hej Helen.
Jeg er lidt i tvivl omkring Olivers sovening, han er 4 måneder nu og han sover altså igennem om natten fra kl 20 til 05. ved at det ikke er så godt at han ikke får sin mme om natten ...men han melder ikke sin sult - hvad gør jeg, skal jeg vække ham.....?
Han fylder sig godt op i løbet af dagen mellem 800 og 1000 ml 4 gange om dagen .... har forsøgt at trappe hans måltider ned som du anbefalede, men så hyler han og bliver temmelig hysterisk.... han smider sutten ud af munden... har snakket med lægen om der han sage at jeg bare var heldig og han trives jo er rigtig glad og smiler pludre rigtig meget....han gylper også så han er fyldt op. Kan han finde ud af det er nat siden han sover så meget om natten ...?
Han ville vel græde og bede om mad hvis han var sulten og han vågner bare om morgen og ligger og pludre og griner får det største smil når han ser mit ansigt om morgen...
Han får sine lure mellem hver flaske om dagen men de er ikke så lange mere ca 5 timer fordelt på dagen er det ok..?
Og så er han begyndt at drømme der går ca 30-40 min så er jeg sikker på han er der, prøver at gi sutten det virker ikke så vugger jeg barnevognen det virker heller ikke..tilsidst tar jeg ham op og trøster men så vågner han op og så kan jeg ikke få ham til at sove igen ...hvad gør jeg...?
Forresten er det på tide at starte på skemad....?
Håber du kan hjælpe
Knus