Brev:
Nu gik det ellers lige så godt .....
11. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Nu gik det ellers lige så godt .....
Kære Helen,
Jeg har før skrevet til dig og fået nogle super gode råd ifbm. at min datter på nu 8 mdr. var afhængig af brystet, for at kunne sove. Først lærte hun at falde i søvn uden om dagen, og så lærte hun også endelig at sove uden om aftenen!!
Natten har altid været lidt svær. Fra hun er blevet puttet og frem til næste morgen, er hun altid vågnet min. 2 gange, hvor hun kun kunne sove videre, hvis hun blev ammet. Hun har i perioder godt kunne beroliges og sove videre uden, men aldrig natten igennem og der har aldrig været noget mønster.
Nå, men grunden til at egentlig skriver, er at hun nu pludselig efter en udenlandsrejse, hvor hun flere gange måtte beroliges (og faldt i søvn) ved brystet, igen kun kan falde i søvn på denne måde!! Lige meget om hun ligger ned eller sidder op i barnevognen, så ender det med at hun, efterhånden som hun bliver mere og mere træt, også bliver mere og mere ulykkelig og til sidst er hun helt utrøstelig indtil hun får tilbudt brystet!! Hun forsøger helt klart at falde hen, men kan bare ikke finde ud af det. ...
...
Hun bruger ikke sut, men plejer at ligge og lege med den indtil hun sover, men nu bliver hun bare sur på den og ked af det, hvis hun taber den. Hun prøver også om hun kan sutte på lynlåsen på barnevogns-selen, men bliver helt frustreret, når hun ikke kan holde den inde i munden! Hun har helt klart et stort suttebehov, men vi kan ikke finde nogen, som virker lige nu - andet end bryst!! Har du et godt råd?
Nogle gange kan vi have held med at tage hende ind igen og få hende til at falde i søvn på armen og herefter putte hende i barnevognen, men ellers er det brystet eller at hun må græde sig i søvn i barnevognen..? Hun spiser godt om dagen og havde lært at klare sig uden bryst dagen igennem. Jeg vil jo helst bare starte forfra og langsomt lære hende at klare sig uden, som jeg før har gjort, men jeg er bare ikke hjemme hver dag, så det kan ikke lade sig gøre!
Ellers er hun bare en super glad og tilfreds pige, som kravler på livet løs og rejser sig op ved alting - både dag og nat :-)
Håber du har et par gode råd ...
Med venlig hilsen
Kia