Brev:
Uro om natten og videre med mad
12. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
Uro om natten og videre med mad
Kære Helen
Jeg vil gerne starte med at takke for din tidligere hjælp. Oskar er blevet meget bedre til at spise, og prøver mange nye fødevarer hver uge, jeg synes det går meget bedre nu.
Oskar har fået 3 tænder nu, og kravler næsten også. Han møffer rundt overalt, triller, står og rokker på alle 4 og springer fremad efter legetøjet. Han skraldgriner og charmer, putter selv rugbrødshapser i munden og virker til at trives.
Jeg ammer ham kl 19 efter far har badet og børstet bisser. Oskar lægges til at sove i egen seng i vores soveværelse for det meste uden de store problemer. Og så begynder Oskar ellers at vågne med jævne mellemrum hele natten - der går 10 min - 2 timer imellem. Jeg ammer igen 22,30 ca, og så vil han have igen efter et par timer, men der gir jeg sutten...Giver så mad igen kl 3 hvor Oskar vågner op og holder fest - han griner, ruller rundt, kravler, hiver i fødder, snakker osv 1 time - det er ikke os der synes det er en fest - kun Oskar! Så får han grød ved 7 tiden...Hvis det stod til Oskar ammer vi hele natten.. men jeg er ved at sætte bremsen i...Ønsker gode råd og også til hvordan han kan komme på eget værelse.
Hvornår synes du Oskar ikke skal ammes til sine lure i løbet af dagen? Det bliver han nu. Hvornår ammes babyer kun aften-nat?
7-8 havregrød, øllebrød eller hirsegrød med frugtmos og sødmælk i kop.
9 ammes til lur.Sover 2-3 timer.
12 rugbrødshapser og grønt i hånd.Vand i kop.
14 ammes til lur. SOver 1-2 timer.
15,30 frugtmos,½ avocado m.revet æble, grød, rugbrødshapser eller lign.Vand i kop.
18 aftensmad.Kartoffel,grøntsager, kød, fisk, sovs. Vand i kop.
18,30 bades
19 puttes
22,30-23 ammes
og ellers som ovenstående beskrivelse.
Hvonår skal Oskar have ris, pasta osv?
Som snack i barnevogn på tur - hvad kan jeg give der?Har tænkt på riskiks...
Glæder mig til dit svar:-)