Brev:
Vil ikke have flaske eller bryst
12. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Vil ikke have flaske eller bryst
Hej Helen!
Jeg bliver lige nødt til at høre dig mht. til min datters mælkebehov, da situationen nu igen ser helt anderledes ud hjemme hos os. Jeg er lidt bekymret, eftersom min datter nu hverken vil tage flaske eller ammes om dagen mere.
Hun er 8 3/4 mdr, og ammes forsat til natten, hvilket går fint (var ellers gået over til flaske på dette tidspunkt uden problem). Dertil forsøger jeg at lægge hende til midt nat som altid, men her er der dog heller ikke den store interesse mere (Hun sutter lidt).
Ellers får Savannah kun vand og mælkeerstatning af kop. Hun nægter simpelthen flaske og bryst på alle tidspunkter af dagen.
Det kan selvfølgelig mærkes på hendes bleer. Især morgenbleen, der ellers plejer at være godt fyldt op. Det virker heller ikke som om at jeg har det store mælk til hende mere. Vi var næsten over på fuld flaske.
Flasken tog Savannah som sagt fint for 2 uger siden, men så skete der en ændring efter at hun blev passet første gang. Hun var ked af det om aftenen. Samtidig blev hun forkølet, så jeg ved ikke om det har noget med det at gøre. Hun er rask nu, men den eneste gang hun vil have mælk, er en amning (ikke flaske) inden sengetid.
Jeg har ikke prøvet at tilbyde hende en amning om morgen, når hun står op. Hun har aldrig været vant til en amning på dette tidspunkt, og jeg ved at det bliver på bekostning af morgenmaden. Hun er jo i forvejen lidt småtspisende, men spiser dog til de fleste måltider. Hvad synes du? Får hun for lidt mælk?
Hun tilbydes ofte mælk eller vand af tudkop, men det er forskelligt, hvor meget hun drikker. Måske 100-150 ml på en hel dag.
Savannah sover godt og forholdsvis meget for tiden, både nat og dag. Hun er nem at putte.
Hun er rigtig i seperationsalderen og har let til gråd/latter. Hun pyldrer meget og følger mig overalt, vil løftes op hele tiden og underholdes (meget ulig Savannah, der ellers også elsker at lege på gulvet og bevæge sig rundt på egen hånd). Hun siger tydelig fra/ til, når der er noget hun vil/ ikke vil.
Jeg er begyndt på jerntilskud igen, hvilket har givet hende lidt hård mave. Hun får laktulose. 5-7 ml. Hun er 9, 2 kg. 3075 ved fødslen.
Kærlig hilsen
Helle