Brev:
Min datter vil ikke have tøj på ...
12. oktober 2008
Alder:
21 mdr.
Min datter vil ikke have tøj på ...
Kære Helen
Vi har et problem med min datter på 21 mdr. Hun vil ikke ha`tøj på. Og det værste er at jeg ikke kan holde hende hvis hun har besluttet sig for noget hun ikke vil ha på. Så ofte ender det med at jeg må lukke døren til hendes værelse, med hende grædende, og vente til et nyt forsøg kan lade sig gøre. Hun er meget fremmelig hvad angår tøj, og ved lige hvad hun gerne vil ha` på og hvad hun ikke vil ha` på. Dette er ekstremt hårdt for mig, da jeg samtiddig er gravid og sygemeldt.
Jeg har prøvet alle mulige pædagoiske måder, men intet hjælper.
Udover over det er hun en supernem pige.
Derudover er hendes sprog meget dårligt. Hun snakker og snakker hele tiden, men det er ikke reelle ord. Hun kan godt sige nogle få som mor, mere, nej, ja osv. men ellers ikke. Hvis vi prøver at få hende til at sige noget, kan hun godt sige det, men vil højst sige det en gang, bliver genert og bruger ikke ordet igen.
Håber at du kan hjælpe os med lidt gode råd!
Med venlig hilsen