Brev:
Manglende appetit - 4 mdr.
16. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Manglende appetit - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har i sidste uge skrevet til dig vedr. tidlig overnatning og var rigtig glad for dit svar, men nu har jeg brug for et igen.
Denne gang drejer det sig om kost.
Min søn bliver 4 mdr d. 23.10 og blev vejet i går til 7950 og målt til 69 cm (var ved fødslen 4534 og 54 cm) så han trives godt :0)
Vi har de sidste 14 dage givet ham lidt smagsprøver på grød, da han var meget interesseret når vi spiste. Han kan rigtig godt lide grøden.
Problemet er at han inde for den sidste uge er begyndt at nægte sutteflasken (har udelukkende fået mme siden han var 14 dage). Når jeg tilbyder ham flasken bliver han meget vred og kaster sig tilbage som en flitsbue. selvom jeg forsøger flere gange nægter han (lykkedes dog af og til at få ham til at spise 140 ml alligevel).
De sidste 4-5 dage har han spist et sted mellem 700 - 900 ml i døgnet, men er det nok ifh til hans vægt?
Han har indtil kl. 15 i dag kun spist 350 ml, så da han igen nægtede flasken, lavede jeg en portion ca. 1 ½ dl majsgrød med æblemos, som han spiste rub og stub og er herefter faldet i søvn.
Kan det være fordi han er træt af flasken?
Eller er det normalt at børn i en periode stavnere med at spise?
Jeg er rigtig bekymret for om han nu får den mælk og her tænker jeg også væske som han har behov for.
Jeg vil jo nødigt have at han bliver underernæret eller dehydreret. :0(
Snakkede med min egen sundhedsplejerske om det i går, men hun sagde bare, at det vel var, så jeg har virkelig brug for et ordentligt svar.
Kærligst den bekymrede mor :o)