Brev:
Små spjæt i arme og ben
17. oktober 2008
Alder:
2 år, 6 mdr.
Små spjæt i arme og ben
Hej Helen
Min søn på 2,5 år har det med at liste ind i vores soveværelse sidst på natten for at putte sig sammen med os. Dette kunne også umiddelbart være rigtig hyggeligt, hvis ikke det var fordi han sover så uroligt. I nat lagde jeg for alvor mærke til hvor urolig han egentlig er. Selvom han sover tungt, kommer der konstant med 5-20 sek. intervaller små spjæt i hænder og ben - både højre og venstre. Med spjæt mener jeg små reflekser, hvor hånden lynhurtigt knyttes lidt eller benene giver en svagt spark. Andre gange sætter han benene i spænd op ad mig, og ligger så og skubber lige så stille. Han har altid gjort det, men er det ikke noget der mest hører spædbørn til?
Han er en meget aktiv og frembrusende dreng om dagen og har ofte svært ved at finde ro og pludselig er jeg blevet bekymret for, om den hårde fødsel kan have været FOR hård for ham.... (han sad fast sidst i forløbet, og pga faldende hjerterytme var jeg meget tæt på at få kejsersnit. Han var meget blå da han kom ud)
Håber jeg bekymrer mig unødigt og at vores dejlige dreng bare er helt normal:-)