Brev:
Mange urolige nætter - 4 mdr.
17. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Mange urolige nætter - 4 mdr.
Hej Helen...
Igen... :-)
Jeg skrev til dig for et par dage til dig, og havde nok ikke udtrykket mig godt nok... :-)
Jeg skrev min dag hvordan den forløb når stort set alt kludrer i det, så skrev du en døgnrytme til mig, som passer som trold i en æske med Liv.
Hun spiser kl 6.00 - sover til 7.00
vi står op, hygger, tager et bad osv.
bliver puttet kl 9.00 med væling...
Vågner igen kl 11.00 og får lidt grød med frugtmos i, og vand af kop (tilbydes herefter mælk, men vil stort set aldrig have noget!?)
kl 13.00 melder søvnen sig igen, hun bliver puttet og tilbudt flaske...
kl 15.00 vågner hun, og får en flakse...
kl 17.00 bliver hun lagt (hvis jeg vel og mærke kan få hende til at søve, det lykkedes nogen gange... )
Står op kl 18.00 (hvor vi spiser aftensmad) og hun får lidt grød igen, med frugtmos (for lige at vende hende til det, ved godt der senere skal grønsagsmos til)
kl 19.00 går vi i soveværelset, og hun får en flaske vælling, omkring kl 19.20- 20.00 sover hun fint... :-)
Præcis kl 23.00 vågner hun og brokker sig, og får så sin flaske....
OGSÅ begynder cirkuset!!!!! Så er det hun vågner mellem 10 min og 45mins intervaller, så vil hun ha sutten, så vil hun ikke have sutten, så vil hun ha en tår vand, så vil hun ha lidt mad (det får hun ca. kl 3.00- 4.00 stykker) så græder hun bare, og græder, jeg tager hende op, trøster hende, og ligger hende ned, det her har stået på i halvanden måned nu.... og vi er SÅ trætte, jeg er nok oppe mellem 8 og 10 gange, nogen gange mere!!!
Andre gange ligger hun vågen og brokker sig lidt (med store øjne) men de fleste af gangene ligger hun og græder i sengen med lukkede øjne...
Jeg har prøvet: Ligge hende på siden, med støtte, blive hos hende.. ligge en hånd på hendes kind / mave / hofte / numse osv. det bryder hun sig IKKE om... nogen gange nusser jeg hende blidt i panden, men hun bliver bare arrig... hov sover med sin sut, og sin stofblee puttet godt ind til ansigtet...
prøver at shyyyy og såååå på hende osv osv osv. har prøvet ikke at give vælling til aften, og har prøvet at ikke give natflaksen, jamen syntes snart jeg har prøvet ALT!!! også at tage hende med over i vores seng og putte, det hjælper heller IKKE....
Jeg er i syv sind, og suuuuuper træt konstant!!! før det her startede sov hun bare fantastisk, hun sov til kl 8.00 om morgenen, og spiste en enkelt gang eller 2 om natten, og sov så ellers bare...
(har faktisk også ringet ind for at melde mig til dit "program" til hjælp til søvnen) hehe....
Nå men... HJÆÆÆLP igen! :-)
Håber virkelig du har et guldkorn, og at du ikke siger det altid skal være sådan her, fordi jeg er ved at falde fra hinanden...
Med venlig hilsen
Liv's Mor....