Brev:
Slår sig selv - 2 år, 2 mdr.
17. oktober 2008
Alder:
2 år, 2 mdr.
Slår sig selv - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen
Min datter på to er i den sidste måneds tid begyndt at slå sig selv i hovedet - som regel efter vi siger nej til hende. Hun slår sig selv hårdt med den flade hånd op til ti gange pr. gang - og slår nogle gange så hårdt at hun kommer til at græde af det. Det foregår i snit 5-6 gange pr. dag.
Det skal siges at vi naturligvis aldrig slår hende, ej heller slår vi os selv i hovedet - som når man slår sig selv i panden, fordi man har glemt noget, f.eks, - så hvor hun har det fra, er mig en gåde. Herudover er vores "nej"'er ikke i en konflikt-situation - det er ikke noget med at hun eller er ophidsede eller vrede, selvom de færreste jo kan lide et nej.
Vi forsøger at stoppe hende og sige "nej - du må ikke slå dig selv, ligesom du heller ikke må slå andre", og "Du skal være sød ved Ingrid - ae ae", men det hjælper indtil videre ikke.
Har du et bud på hvad der foregår?
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Ingrids Mor