Svar: Modermælkserstatning og flasker på ferie
18. oktober 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Dorthe
Det lyder næsten umuligt at slæbe så mange flasker og modermælkserstatning med - det kommer jo til at koste en formue i overvægt ...
Derfor må den bedste løsning være at medbringe almindelige flasker og så koge vandet du vasker dem i, så du er sikker på at de er rene, som de skal være. Jeg vil tro, at du godt kan koge vandet fra hanerne og bruge det til vask af flasker. Du må prøve at spørge på rejsemålet - guiden må vide det, de bor jo selv på stedet - men et forsigtigt gæt herfra må være at vandet fra hanen kan bruges til rengøring, hvis du koger det.
Det vand du bruger til modermælkserstatningen skal derimod være fra flaske - her skal du bruge vand du køber. Du kan sagtens medbringe brikker med færdiglavet mme, når og hvis I skal på tur - det er praktisk også i flyet (hvis I får lov til at tage det med igennem security). Men det fylder også meget og derfor kan du godt medbringe pulver-mme og så opblande dernede med kogt kildevand fra flaske. Sådan gør andre børnefamilier og jeg har ikke hørt at det skulle give problemer ...
Rigtig god rejse, det lyder super skønt ... er der mon plads til en ekstra? :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske