Brev:
Afføring og kost
18. oktober 2008
Alder:
3 mdr.
Afføring og kost
Hej Helen.
Saa blev jeg endelig medlem :) Jeg bor i Spanien og har derfor ingen SP og kan snart ikke holde til det laengere. Jeg har brug for hjaelp.
Jeg har ammet Kasmir 50% indtil for 10 dage siden. Min laege mente jeg skulle stoppe da han ikke synes han tog nok paa og derfor kun give ham mme. Han spiste 3 flasker om dagen af 180ml og havde taget 600g paa paa en md.
Kasmir vejede 2970g og var 51cm lang da han blev foedt. Han vejer nu (for 14 dage siden) 6600gram og er 63cm lang. Kasmir er 3 1/2 md.
Her de sidste 14 dage er der begyndt at vaere problemer. Han spiser ikke som han plejer. Han plejer at spise naar han fik noget i munden. Det er slut nu. Det kan gaa op til 6 timer om dage hvor han ikke vil ha noget at spise. Han spiser saadan mere eller mindre 5 flasker af 150ml. Kasmir har sovet igennem siden han var 4 uger og det goer han stadig - men nu er jeg begyndt at tage ham op 2 gange om natten (kl. 01.00 og kl. 05.00) for at han kan spise. For hvis jeg ikke goer det faar han slet ingenting. Han spiser fint om natten. Er det okay eller?!
Jeg giver ham en mme der hedder Blemil (det er et spansk maerke). Hvorfor vil han lige pludselig ikke spise mere. 3 flasker om dagen er jo ikke det store. Kan det vaere han ikke kan lide maelken og jeg skal proeve med en anden? Er han bare inde i en periode hvor han spiser mindre.
En anden ting er hans afføring. Selve konsistensen er helt fin. Det er ikke haard. Enten tynd eller lidt poelse-agtig. MEN han kan ikke finde ud af at komme af med det. Han presser og presser og graeder og til sidst hjaelper jeg ham. Enten med en lille Glycerol ting man stikker op i numsen eller stimulere ham med en vatpind. Naar jeg goer det saa laver han. Han er heller ikke for god til at prutte. Hvordan kan det vaere? Det har vaeret saadan siden han var 3 uger. Han er foedt i uge 39 saa han er ikke fortidlig foedt. Nu kommer jeg tilbage til det samme - Kan det vaere maelken - skal jeg skifte maerke?
Kasmir er en utrolig nem dreng. Han griner og pludre meget ja han smiler hele dagen.
Jeg glaeder mig til at hoere fra dig.
Mette